Veelgestelde vragen
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Een signaal delen
Een klacht kenbaar maken zonder daarmee meteen iets te hoeven doen, kan ook. Je kunt met ons een signaal delen. Een signaal wordt door ons geregistreerd in het systeem. We gebruiken signalen om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend en je bent dus nergens toe verplicht.
Basisinformatie
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
FAQ.
De gemeente doet een adresonderzoek wanneer iemand heeft gemeld dat u onterecht op een adres staat ingeschreven. De gemeente kan dan op verschillende manieren contact met u zoeken om te controleren of u woont waar u geregisteerd staat. U moet daar bewijsstukken voor aanleveren. Als niet kunt bewijzen dat u op het adres woont wordt u als "Vertrokken Onbekend Waarheen" geregistreerd. In dat geval worden uw uitkeringen, toeslagen, kinderbijslag en ziektekostenverzekering stopgezet. Ook wordt uw DigiD geblokkeerd en kunt u geen paspoort of rijbewijs meer aanvragen. Ook kunt u een boete krijgen. Neem dus zo snel mogelijk contact op met de gemeente om uw juiste adres door te geven of om te bewijzen dat u wel op een bepaald adres woont.
Kom je er met de instantie niet uit?
Dit kan betekenen dat iemand aan de gemeente heeft gevraagd om u uit te schrijven van een adres. Als u bent uitgeschreven staat u bij de gemeente geregistreerd als "Vertrokken Onbekend Waarheen". Dit heeft ernstige gevolgen voor uw uitkeringen toeslagen en andere overheidsvoorzieningen. Ook wordt uw DigiD geblokkeerd en kunt u geen legitimatiebewijs of rijbewijs meer aanvragen. Neem dus snel contact op met uw gemeente om de zaak recht te zetten of om uw juiste adres door te geven wanneer u inmiddels verhuisd bent.
Kom je er met de instantie niet uit?
Wanneer u belangrijke post van de overheid voor een onbekende ontvangt, kan het zo zijn dat iemand onterecht op uw adres ingeschreven staat. Dit kan vervelende gevolgen voor uw toeslagen of uitkering hebben. Het is dus belangrijk dat u dit zo snel mogelijk meldt aan de gemeente. De gemeente kan dan een adresonderzoek doen. Als uit dat onderzoek blijkt dat de inschrijving onterecht is wordt deze persoon uitgeschreven van uw adres. Op de website van de gemeente vindt u meer informatie.
Kom je er met de instantie niet uit?
Het is belangrijk dat u goed bij de gemeente geregistreerd staat. Deze gegevens worden gebruikt om belangrijke zaken met de overheid te regelen, zoals toeslagen, uitkeringen, DigiD, verzekering of kinderbijslag, rijbewijs of reisdocumenten. Kloppen uw gegevens niet? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met uw gemeente om deze te wijzigen.
Kom je er met de instantie niet uit?
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
De gemeente registreert belangrijke gegevens van inwoners. Zoals persoonsgegevens en het BSN-nummer. Maar ook gegevens over ouders, kinderen, burgerlijke staat, nationaliteit of verblijfstitel. Die gegevens zijn nodig om een paspoort, een identiteitskaart of een rijbewijs te kunnen maken, om te weten wie er mag stemmen bij verkiezingen, om uitkeringen te verstrekken en om gemeentelijke belastingen te kunnen heffen.