top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Veelgestelde vragen

Handhaving.

Boete, wegslepen auto, geluidsoverlast, boa.

Werk & Inkomen.

Uitkering, (bijzondere) bijstand, armoedevoorziening.

Wonen & Buren.

Urgentieverklaring, overlast, huisvesting, vergunning, briefadres.

Belastingen.

Combi-aanslag, kwijtschelding, WOZ-beschikking.

Jeugdzorg.

Jeugdbescherming, jeugdhulp, onderwijs, kinderrechten.

Parkeren.

Parkeervergunning, naheffingsaanslag, gehandicaptenparkeerplaats, wachtlijst.

Stadsloket.

Paspoort, ID-kaart, rijbewijs, inschrijving, bereikbaarheid.

Zorg.

Wmo, indicatiestelling, PGB, traplift, voorzieningen.

Schulden.

Schuldhulpverleners, curator, schuldsanering, minnelijk traject, WSNP, Kredietbank.

Jeugdzorg.

Jeugdbescherming, jeugdhulp, onderwijs, kinderrechten.

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Een klacht kenbaar maken zonder daarmee meteen iets te hoeven doen, kan ook. Je kunt met ons een signaal delen. Een signaal wordt door ons geregistreerd in het systeem. We gebruiken signalen om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend en je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Wonen

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

FAQ.

De urgentieverklaring waarmee u voorrang krijgt voor een sociale huurwoning is bedoeld voor echte noodgevallen. Bijvoorbeeld wanneer u vanwege uw gezondheid niet meer in uw huis kan blijven wonen. Of wanneer u met uw minderjarige kinderen op straat komt te staan. Of omdat u ernstig bedreigd wordt. Voor een urgentieverklaring gelden strenge voorwaarden. U kunt het Sociaal Loket vragen om u te helpen met de aanvraag. Maar zelfs met een urgentieverklaring kan het lang duren voor u een woning heeft gevonden. 





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Is er sprake van levensgevaar, zoals een sterke gaslucht, instortingsgevaar van een balkon of schoorsteen of een verstopte rookgasafvoer? Bel dan 112. Andere klachten over onderhoud zoals lekkages, schimmel, scheuren in de muren, slechte ramen of kozijnen of schade aan een balkon moet u eerst melden bij de eigenaar van de woning. Als u er niet uitkomt met de eigenaar dan kunt u een Melding Woningonderhoud doen bij de gemeente. Dit kan via het online formulier maar ook telefonisch. Op de site van !WOON vindt u veel informatie over huren en wonen. Op de site van Het Juridisch Loket vindt u ook veel informatie over uw rechten als huurder.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Als u last heeft van een buurtbewoner kunt u dit aan de verhuurder van de woning melden. Als die u niet kan helpen, kunt u het Meldpunt Zorg en Woonoverlast van de gemeente inschakelen. Dat kan via het online formulier of telefonisch Heeft u een koopwoning en overlast van uw buren en komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met de Vereniging van Eigenaren (VvE).

Overlast van een bedrijf, bouwoverlast, horecaoverlast, overlast van boten of dieren kunt u melden bij de gemeente via het meldingenformulier op de website of via het algemene nummer van de gemeente. 


Wanneer u niet tevreden bent over de manier waarop de gemeente de overlast aanpakt kunt u contact met ons opnemen.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Het is erg lastig om in Amsterdam een woning te vinden. Kijk op de site van de gemeente welke mogelijkheden er zijn. 





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Om hiervoor in aanmerking te komen moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen. Op de site van de gemeente kunt u meer informatie vinden. Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van een medische urgentie? Maak dan een afspraak bij een Stadsloket bij u in de buurt. 





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Hier vindt u informatie over het verkrijgen van een woning, briefadres of urgentieverklaring, klachten over woningonderhoud of overlast in uw leefomgeving.


Samenvatting

FAQ

Publicaties

bottom of page