top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Veelgestelde vragen

Handhaving.

Boete, wegslepen auto, geluidsoverlast, boa.

Werk & Inkomen.

Uitkering, (bijzondere) bijstand, armoedevoorziening.

Wonen & Buren.

Urgentieverklaring, overlast, huisvesting, vergunning, briefadres.

Belastingen.

Combi-aanslag, kwijtschelding, WOZ-beschikking.

Jeugdzorg.

Jeugdbescherming, jeugdhulp, onderwijs, kinderrechten.

Parkeren.

Parkeervergunning, naheffingsaanslag, gehandicaptenparkeerplaats, wachtlijst.

Stadsloket.

Paspoort, ID-kaart, rijbewijs, inschrijving, bereikbaarheid.

Zorg.

Wmo, indicatiestelling, PGB, traplift, voorzieningen.

Schulden.

Schuldhulpverleners, curator, schuldsanering, minnelijk traject, WSNP, Kredietbank.

Jeugdzorg.

Jeugdbescherming, jeugdhulp, onderwijs, kinderrechten.

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Een klacht kenbaar maken zonder daarmee meteen iets te hoeven doen, kan ook. Je kunt met ons een signaal delen. Een signaal wordt door ons geregistreerd in het systeem. We gebruiken signalen om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend en je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Parkeren

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

FAQ.

Tegen een parkeerbon kunt u, binnen zes weken, bezwaar aantekenen. Dit kan online of per brief. Uitgebreide informatie hierover kunt u op de site van de gemeente vinden. Mocht u het niet eens zijn met de beslissing op bezwaar dan kunt u beroep aantekenen bij de rechter. Indien u geen beroep aantekent tegen de beslissing op bezwaar dan kunt u de zaak voorleggen aan de ombudsman.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Indien een auto of ander voertuig het verkeer blokkeert, hinderlijk of onveilig geparkeerd staat kan deze worden weggesleept door de gemeente. U kunt deze, tegen betaling van de wegsleepkosten , ophalen bij Toezicht en Handhaving (locatie Daniël Goedkoopstraat 9). U kunt bezwaar aantekenen tegen de beslissing om het voertuig weg te slepen. Mocht u het niet eens zijn met de beslissing op bezwaar dan kunt u beroep aantekenen bij de rechter. Indien u geen beroep aantekent tegen de beslissing op bezwaar dan kunt u de zaak voorleggen aan de ombudsman. Uitgebreide informatie over het wegslepen kunt u inden op deze site van de gemeente.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Indien er meer dan 5 parkeerbonnen openstaan kan de gemeente een wielklem aanbrengen bij de auto. Tegen de beslissing een wielklem aan te brengen kunt u bezwaar aantekenen. Meer informatie hierover kunt u op deze site van de gemeente vinden. Indien de parkeerboetes niet binnen 24 uur betaald worden kan de auto weggesleept worden.






Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Of u een parkeervergunning krijgt en hoe lang dat duurt hangt af van verschillende dingen. Wanneer u bij uw huis een eigen parkeerplek had kunnen huren of kopen krijgt u geen straatparkeervergunning. Ook kan het zo zijn dat het maximale aantal parkeervergunningen voor uw wijk als is verstrekt. Dan komt u op de wachtlijst terecht.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Verschillende zaken zijn van invloed op de wachtlijst. Mensen die naar uw wijk verhuizen en al een parkeervergunning hadden krijgen bijvoorbeeld voorrang. Ook kan de gemeente het maximale aantal vergunningen voor uw wijk hebben verlaagd. Dan worden er pas weer vergunningen verstrekt wanneer er een aantal vergunninghouders zijn vertrokken.





Kom je er met de instantie niet uit?

Dien een klacht in

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Heeft u een vraag over parkeren? Heeft u bijvoorbeeld een parkeerbon gekregen? Op deze pagina helpen wij u verder.

Samenvatting

FAQ

Publicaties

bottom of page