top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een vrouw wendt zich voor haar zieke buurman tot de ombudsman. Die heeft een hartaanval gehad en is niet in staat om zijn zaken zelf te behartigen. De buurman heeft een gehandicaptenparkeervergunning. Zijn vergunning zou op 19 december 2021 verlopen. De man gaat daarom op 13 december 2021 naar het Stadsloket Centrum om een nieuwe vergunning aan te vragen. Op 22 december 2021 wordt de aanvraag behandeld en per 5 januari 2022 gaat de nieuwe parkeervergunning in. In de tussentijd (tweemaal op 23 december 2021, op 29 december en 4 januari) heeft de man een aantal naheffingsaanslagen ontvangen. De buurvrouw van de man heeft voor hem bezwaar gemaakt maar deze bezwaren zijn ongegrond verklaard. Inmiddels heeft de man ook meerdere aanmaningen ontvangen en weet hij niet meer wat hij nu moet doen.


De ombudsman intervenieert direct. Hij vraagt aan de gemeente om het invorderingstraject van de naheffingsaanslagen op te schorten. De ombudsman doet daarnaast navraag bij de gemeente over het proces rondom de vergunningaanvraag. De ombudsman komt tot de conclusie dat hij de communicatie hieromtrent op de website van de gemeente Amsterdam niet duidelijk genoeg vindt. Op de website staat dat een dergelijke aanvraag binnen twee weken zou kunnen worden afgehandeld, terwijl de gemeente hier 8 weken de tijd voor heeft. De gemeente laat de ombudsman weten de website aan te zullen passen. De ombudsman is daarom van mening dat in ieder geval de laatste twee naheffingsaanslagen vernietigd moeten worden. De gemeente laat de ombudsman weten het hiermee eens te zijn en vernietigd alle naheffingsaanslagen. Omdat de ombudsman daarmee verder geen aanknopingspunten heeft voor nader onderzoek, gaat hij over tot sluiting van het dossier.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Tweemaal naheffing onterecht

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Tweemaal naheffing onterecht

1 augustus 2022

bottom of page