top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een man krijgt bezoek van de wijkagent en iemand van het Meldpunt Zorg en Woonoverlast van de gemeente Amsterdam. Hij beklaagt zich bij de ombudsman over dat bezoek: zo kon de medewerker van de gemeente zich niet legitimeren en vindt hij het een schending van zijn privacy dat er vanuit de GGD informatie is opgevraagd bij zijn behandelaar. De man wil weten wat er bij welke afdeling is vastgelegd over hem en hij wil dat de ombudsman nagaat of alles rechtmatig is gebeurd.

Als buurtbewoners zich zorgen maken over iemand, of als er overlast is, kunnen ze dat melden bij het meldpunt. In samenwerking met de GGD en andere partners wordt er vervolgens onderzoek gedaan of er zorgen zijn en of iemand ondersteuning kan gebruiken. Deze samenwerking is vastgesteld in een convenant. Dat betekent ook dat er – tot op zeker hoogte- informatie over een persoon mag worden gedeeld. De ombudsman ziet in deze zaak dan ook geen onbehoorlijk handelen.


Wel is het nalatig dat de ambtenaar zich niet kon identificeren en die is daar dan ook op aangesproken door de eigen organisatie. Aan meneer zijn daarvoor ook direct excuses gemaakt. In samenwerking met een ondersteuner van Cliëntenbelang organiseert de ombudsman twee klachtgesprekken met de man en de betrokken organisaties. De man kan daarin zijn negatieve ervaringen delen en zijn klachten overbrengen. Ook krijgt hij zicht op wat er over hem is vastgelegd. De gesprekken verlopen goed en de man voelt zich gehoord en is opgelucht dat hij het gebeuren achter zich kan laten.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Ongewenst bezoek van Meldpunt Zorg en Overlast

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Ongewenst bezoek van Meldpunt Zorg en Overlast

21 oktober 2022

bottom of page