top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

De Ombulance van de Amsterdamse ombudsman Munish Ramlal en kinderombudsman Anne Martien van der Does rukt dit najaar uit om eerste hulp te bieden bij bureaucratisch leed. De eerste keer is op maandag 10 oktober a.s. van 13.30-16.00 uur op het Anton de Komplein in Amsterdam Zuidoost.


De ombudsman en zijn onderzoeksteam voeren op locatie gesprekken met bewoners en halen klachten en signalen op over problemen van deze mensen met hun gemeente waar nog geen oplossing in zicht is. Er wordt daarbij direct gekeken hoe de ombudsman kan helpen. De ombudsman wil vaker naar bewoners toe gaan. Waar gemeenten meer afstand creëren door bijvoorbeeld digitalisering, wil de ombudsman meer persoonlijk contact met bewoners.


Munish Ramlal, ombudsman Metropool Amsterdam: “Bewoners die met een probleem met hun gemeente worstelen en daar niet uit komen, voelen zich vaak machteloos en in de steek gelaten. Helaas dienen ze vaak geen klacht in bij de gemeente en ook niet bij mij als ombudsman. Soms weten ze niet wat we voor hen kunnen betekenen. Of ze vinden het lastig om iets aan te kaarten. Door hen laagdrempelig in hun eigen buurt op te zoeken en in gesprek te gaan hopen we dat ze bij problemen het er niet bij laten zitten. Als mensen níet meer gaan klagen, dan moeten we ons zorgen gaan maken.”

Meerijdende HvA-rechtendocenten

In het project Ombulance werkt de ombudsman samen met de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Docenten HBO-Rechten rijden mee en krijgen hiermee de kans verhalen op te halen uit de stad die ze verwerken kunnen in het onderwijs.


Agenda Ombulance

De Ombulance bezoekt na 10 oktober dit jaar nog andere gemeenten in de Metropool Amsterdam: Zaanstad, Amstelveen, Almere en Diemen. Op deze website en op sociale media wordt aangekondigd waar en wanneer precies. Voor deze bezoeken zal ombudsman Ramlal iedere keer een relevante bestuurder of beleidsmaker uitnodigen om aanwezig te zijn.


(Update: 10-10-2022) Ombulance in Zuidoost


Foto van de auto: Ombulance

Foto: Ombulance


Foto: Bewoner, Munish Ramlal en Lydwine Pijloo (HvA)


Foto: Ombulance

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Ombudsman rukt uit met Ombulance

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Nieuws

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Ombudsman rukt uit met Ombulance

5 oktober 2022

bottom of page