top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een vrouw uit Amsterdam dient een klacht in over de wijze waarop zij is benaderd en toegesproken door haar klantmanager. De klacht wordt behandeld waarbij niet wordt ingegaan op de wijze waarop zij aangeeft een en ander ervaren te hebben en op haar klachtelementen. Sterker, de klantmanager laat weten dat haar manier van communiceren te wensen overliet en dit wordt zonder meer voor waar aangenomen. Ook wil de gemeente dat de vrouw een onderzoek naar haar mentale beperkingen moet ondergaan. De vrouw wil dat liever niet, ze is zwaar getraumatiseerd en is daarvoor in behandeling. Ze deed ook vrijwilligerswerk wat haar nu heel zwaar valt door de gang van zaken bij de gemeente.


De ombudsman legt de klachtbehandeling en de bezwaren van de vrouw voor aan de gemeente. Erkend wordt dat de klachtbehandeling geen schoonheidsprijs verdient en dat de gemeente van mening is dat het onderzoek juist in belang van de vrouw is. De gemeente checkt haar visie niet bij de vrouw en beschouwt de zaak hiermee als afgedaan. Vervolgens neemt een medewerker van een buurtteam contact op met de ombudsman en geeft meer achtergrondinformatie.


De ombudsman heeft inmiddels alle relevante rapportages en stukken bij de gemeente opgevraagd en ontvangen. De ombudsman ziet daarin aanleiding om contact op te nemen met de verantwoordelijke teammanager. Dat leidt snel tot concrete afspraken waarin ook de vrouw zich kan vinden. Het medische onderzoek wordt voor nu afgezegd, de nieuwe klantbegeleider gaat contact opnemen met de medewerker van het buurtteam om tot een afspraak te komen om met elkaar te bespreken hoe de vrouw het beste geholpen kan worden in haar herstel en wat de bijdrage daarin van de klantbegeleider kan en moet zijn.


De ombudsman laat de vrouw weten dat de klachtbehandeling inderdaad geen schoonheidsprijs verdient en dat verbetering van de klachtbehandeling door de gemeente een bijzonder aandachtspunt voor de ombudsman is. In overleg met alle betrokkenen sluit hij het dossier.

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Klachtafhandeling

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Klachtafhandeling

1 december 2022

bottom of page