top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een oudere Amsterdammer is op zoek naar een andere woning. Hij woont momenteel op 1 hoog maar wil vanwege hartproblemen graag een woning waarbij hij geen trap meer hoeft te lopen. Zijn inkomen bestaat uit een AOW, zonder aanvulling van pensioen. Hij probeert via Woningnet een woning te vinden, maar loopt daarbij tegen allerlei belemmeringen op.


Allereerst gaan veel gelijkvloerse woningen naar medisch urgenten, waardoor hij ‘achter het net vist’. Daarnaast kan hij niet reageren op alle woningen die hij geschikt acht, vanwege zijn (lage) inkomen. Meneer heeft echter altijd als freelancer gewerkt en heeft zo zelf voor zijn pensioen gespaard. Dat potje wordt echter niet meegerekend bij zijn inkomen en dat maakt dat hij niet kan reageren op een groot deel van de woningen. Het systeem stelt dan namelijk vast dat hij die niet kan betalen. Daarom heeft de man vier maanden geleden een urgentieaanvraag ingediend. Hij heeft hierop nog geen besluit ontvangen.


Hij meldt zich bij de ombudsman omdat hij vindt dat het systeem onvoldoende rekening houdt met mensen zoals hij. De ombudsman bespreekt met de man dat de kans op urgentie niet zo groot lijkt, gezien zijn leeftijd en lange inschrijfduur in Woningnet. Waarschijnlijk maakt hij toch meer kans om via Woningnet een woning te vinden, en misschien kan hij vanwege zijn gezondheidsproblemen wel in aanmerking komen voor een medische urgentie.


In overleg met de man verwijst de ombudsman hem door naar !Woon, een organisatie die bewoners informeert, adviseert en ondersteunt met allerhande vragen rondom wonen. De medewerker van !Woon laat weten dat –onder bepaalde voorwaarden- ouderen met vermogen ook kunnen reageren op de wat duurdere sociale huurwoningen. Zij zal ook de andere mogelijkheden met meneer bekijken. De ombudsman deelt de klacht over de behandeltijd van de urgentievraag met de afdeling Wonen en sluit vervolgens het dossier.

 

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Geen andere woning door eigen pensioenpotje

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Geen andere woning door eigen pensioenpotje

17 oktober 2022

bottom of page