top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een schooldirecteur trekt aan de bel bij de kinderombudsman. Het gaat niet goed met een tienjarige bij hem op school. De jongen komt uit een moeilijke thuissituatie en vertoont op school agressief gedrag. De directeur vertelt dat er wel zeven instanties betrokken zijn, maar dat de hulpverlening onvoldoende verantwoordelijkheid neemt. Er is regelmatig overleg tussen de Intern begeleider van school en de hulpverlening. De betrokken Gecertificeerde instelling (de WSG) ziet de noodzaak wel in, maar pakt volgens de directeur niet door. Als het zo doorgaat moet hij de jongen schorsen van school. De directeur is bang dat het dan verkeerd afloopt en de jongen in de criminaliteit belandt.


De kinderombudsman spreekt met de WSG over de zaak. Er is nu net een nieuwe voogd betrokken die erkent dat haar voorganger er niet voldoende bovenop heeft gezeten. Er ligt nu een plan voor hulp en begeleiding dat naar alle waarschijnlijkheid snel van start kan. Zij ziet ook dat de extra ondersteuning in het verleden vastliep vanwege financiële belemmeringen, dit signaal deelde ook de directeur met de kinderombudsman.


De kinderombudsman meldt de directeur van school dat er op dit moment geen rol voor haar ligt. Belangrijk is wel dat het signaal dat hulp niet startte (mede) op financiële gronden, bij de gemeente terecht komt. De directeur heeft hier de wethouder al over aangeschreven. Twee maanden later laat de directeur weten de jongen toch te hebben moeten schorsen. School blijft voorlopig wel betrokken, met huiswerk en huisbezoeken. De directeur benadrukt nogmaals het belang van integrale begeleiding en actieve samenwerking van hulpverlening, het samenwerkingsverband en de gemeente Amsterdam.

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

WSG doet onvoldoende voor een kind

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

WSG doet onvoldoende voor een kind

4 mei 2022

bottom of page