De Kinderombudsman
Professionals
Probleem met de gemeente?
Iedere werkdag van 9 tot 12 uur
020-625 9999
Toegankelijkheid.
Iedereen moet de website van de Ombudsman Metropool Amsterdam kunnen bezoeken. Daarom besteden we veel aandacht aan de gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en vindbaarheid van onze website.
Wat doen we om onze website toegankelijker te maken?
Toegankelijkheid betekent onder andere dat mensen met een functiebeperking ook goed gebruik kunnen maken van onze website en dat de website goed functioneert op bijvoorbeeld mobiele apparaten.
Met de volgende punten gaat de Ombudsman Metropool Amsterdam aan de slag om de website toegankelijker te maken:
- We voeren begin/medio 2023 nog enkele wijzigen door om steeds meer aan de webrichtlijnen (WCAG 2.1) te voldoen. Denk hierbij onder andere aan een lettertypeafstand van 1.5 punt op alle pagina's, digitale pdf-bestanden toevoegen of het toevoegen van alternatieve teksten bij afbeeldingen en video's zonder ondertiteling.
- We doen eind 2023 een onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van onze website.