top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een man heeft een parkeervergunning voor bewoners. Per 1 maart 2022 is een nieuw tijdvak aangevangen. Parkeerdiensten – Vergunningen stuurt hem begin februari een factuur voor het nieuwe tijdvak. Wanneer betaling uitblijft, stuurt Parkeerdiensten hem tijdig een herinnering. In deze brief staat dat hij het geld voor 1 maart 2022 moet overmaken. Door persoonlijke omstandigheden, was de man niet in staat om zijn post open te maken. Daardoor is een en ander misgelopen.


Eind februari 2022, stuurt Parkeerdiensten een brief dat de parkeervergunning is vervallen. Verder staat er dat de parkeervergunning geactiveerd wordt als binnen 14 dagen wordt betaald en dat het drie dagen duurt – na betaling – voordat de betaling is verwerkt en de parkeervergunning weer actief is. De man betaalt de kosten van de parkeervergunning op 1 maart 2022. Een paar weken later komt de man erachter dat hij abusievelijk € 60,- te weinig heeft overgemaakt. Op 1 maart legt EPS hem de eerste naheffingsaanslag op. Deze naheffingsaanslag wordt gevolgd door nog 16 naheffingsaanslagen; iedere dag één.


Op een bepaald moment treft de man een wielklem op zijn auto aan. Dan realiseert hij zich dat het goed mis is. Hij betaalt bijna € 950,-. Dan wordt de wielklem verwijderd. Uit de beschikking voor de wielklem blijkt dat alleen de eerste zeven naheffingsaanslagen in rekening zijn gebracht. Hij weet niet of hij de andere naheffingsaanslagen ook nog moet betalen. Hij wendt zich tot de ombudsman.


Duidelijk is dat alles behoorlijk misgelopen is. In beginsel zijn alle naheffingsaanslagen rechtmatig opgelegd. Alles bij elkaar is het een astronomisch bedrag waardoor de man in grote financiële problemen is gekomen. De ombudsman legt de zaak aan Parkeren met het verzoek om de klacht in de eerste lijn in behandeling te nemen en daarbij te onderzoeken of er ruimte is om met de persoonlijke omstandigheden van de man rekening te houden. Parkeren/EPS is zo coulant om alle naheffingsaanslagen ongedaan te maken. De man blijft alleen zitten met de klem- en wegsleepkosten. Hij accepteert dat. De ombudsman sluit het dossier.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Zeven naheffingsaanslagen en een wielklem

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Zeven naheffingsaanslagen en een wielklem

8 juni 2022

bottom of page