Een vrouw vraagt een traplift aan en deze wordt toegekend. De traplift wordt echter aan de brede kant van de treden geplaatst. Daardoor is er te weinig loopruimte over hetgeen tot gevaarlijke situaties leidt. Na twee weken vraagt ze de gemeente om de situatie te komen bekijken. De gemeente doet dat niet maar geeft wel per omgaande de opdracht om de geplaatste traplift te verwijderen. Tot verbazing van de vrouw omdat er geen contact met de gemeente is geweest.
Ze dient een bezwaar in en als zij na vier maanden wachten en vaak bellen en mailen nog geen beslissing heeft ontvangen, besluit zij zich tot te ombudsman te wenden. De noodzaak van een traplift is inmiddels alleen maar groter geworden. Niet alleen voor haarzelf maar inmiddels ook voor haar partner.
De ombudsman informeert bij de gemeente naar de afhandeling van het bezwaar en geeft aan dat zijn medewerkers ter plekke gaan schouwen. Ook de gemeente wordt daarbij uitgenodigd, maar die gaan niet op de uitnodiging in. De ombudsman is verbaasd dat de traplift niet geplaatst is aan de korte zijde van de trede. In een recent overleg in het kader van leren van soortgelijke zaken, is immers expliciet aangegeven hoe e gemeente hierover afspraken kan maken met de aannemers bij de opdrachtverstrekking. Daarbij moet gestreefd worden om tot oplossingen te komen die het meest logisch en gewenst zijn.
De ombudsman deelt de uitkomsten van de schouw en verzoekt de gemeente om alsnog over te gaan tot het plaatsen van de traplift aan de korte zijde van de traptrede. Binnen twee weken wordt het bezwaar gegrond verklaard en is een afspraak gemaakt om de traplift te plaatsen aan de gewenste kant van de trap. De vrouw stuurt foto's van het eindresultaat waar zij en haar partner zeer tevreden mee zijn.
Traplift aan verkeerde kant geplaatst
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Een signaal delen
Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.
Zaak
Samenvatting
Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.
Open document
Publicatienummer:
9 juni 2022