top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een jonge vrouw raakt haar inschrijving in Woningnet Stadsregio Amsterdam kwijt omdat ze de contributiemail aanzag voor een phishingmail. Ze reageert niet op de mail en betaalt dus niet. De vrouw veronderstelt dat de betaling via een automatische incasso loopt en komt er pas na ruim een jaar achter dat ze niet betaald heeft en haar inschrijving beëindigd is.

Ze legt de medewerkers van Woningnet haar vergissing uit en vraagt of herstel van inschrijving mogelijk is. Dat is niet het geval, er bestaat wel een herstelperiode van een jaar, maar dat jaar is dus net verstreken. De vrouw vraagt vervolgens de corporatie en de afdeling Wonen van Amsterdam om hulp. Men betreurt de zaak en er wordt ook wel erkend dat de gevolgen voor haar groot zijn. De vrouw moet volgend jaar namelijk haar jongerenwoning verlaten en zonder inschrijftijd wordt het vinden van een nieuw huis vrijwel onmogelijk. Zowel Woningnet als de corporatie en gemeente stellen echter dat ze de uitschrijving niet ongedaan kunnen maken. De vrouw beklaagt zich vervolgens bij de ombudsman.


De ombudsman vraagt de gemeente nog eens naar de zaak te kijken. Dan blijkt er een belangrijke wijziging op komst wat betreft herinschrijving: de herstelperiode na niet-betaalde verlengingskosten wordt vanaf volgend jaar verlengd naar vijf jaar. Dit geeft de jonge vrouw precies de gelegenheid om haar inschrijving te herstellen voordat ze op zoek moet naar een nieuwe woning. Dit is natuurlijk goed nieuws. De ombudsman vindt wel dat in deze zaak eerder duidelijk had moeten zijn op welke plek de vrouw haar vraag kon neerleggen en bij wie welke bevoegdheid ligt.

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Reminder voor contributiebetaling Woningnet voor phishingmail aangezien

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Reminder voor contributiebetaling Woningnet voor phishingmail aangezien

7 oktober 2022

bottom of page