Een vrouw is slecht ter been en heeft een scootmobiel. Ze komt in aanmerking voor de regeling 'Van Groot naar Beter' en krijgt een kleine eengezinswoning aangeboden op de begane grond. Perfect in haar situatie want ze woont nu in een flat. Volgens de regeling Van Groot naar Beter zou de huurprijs van de woning die wordt aangeboden, kunnen worden aangepast aan het inkomen van de huurder. De woning heeft momenteel een te hoge huur voor het inkomen van de vrouw.
De woningbouwcorporatie weigert echter en verwijst daarbij naar de regels die zouden zijn opgelegd vanuit de gemeente Amsterdam. Het is vrijdagmiddag en de vrouw belt in paniek naar de ombudsman. Maandag zal de woning al aan iemand anders aangeboden worden.
De ombudsman neemt hierop contact op met de afdeling Wonen. De afdeling neemt vervolgens contact op met de vrouw en de corporatie. Het euvel lijkt te liggen bij de regels rondom passend toewijzen. Die zijn door het Rijk opgelegd en gaan boven de regeling Van Groot naar Beter. De corporatie neemt hierop contact op met de vrouw en dit gesprek verloopt veel prettiger. De vrouw overlegt een aantal aanvullende documenten en blijkt dan toch aan de inkomenseis te voldoen. De woning wordt alsnog aan haar toegewezen. De vrouw is erg opgelucht.
Regels omtrent inkomen staan verhuizing naar passende woning in de weg
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Een signaal delen
Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.
Zaak
Samenvatting
Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.
Open document
Publicatienummer:
19 augustus 2022