Een inwoner van Amsterdam Nieuw-West dient mede namens zijn buren een klacht in over een overlastgevende situatie voor de flat waar hij woont. Het voor de flat gelegen gazon (openbare ruimte) wordt al een aantal jaar als opslagplaats voor bouwmateriaal gebruikt. Het gazon is daardoor geruïneerd en de bewoners ervaren veel geluidsoverlast - met name van het laden van klinkers in vrachtwagens vroeg in de ochtend. In de afgelopen jaren hebben diverse bewoners daarvan melding gemaakt, maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.
Omdat de man zich door de gemeente op geen enkele manier geholpen voelt dient hij een klacht in bij de ombudsman. De ombudsman heeft moeite om te achterhalen wie er precies verantwoordelijk is voor het al dan niet behouden van de opslagplaats - er zijn namelijk veel verschillende afdelingen betrokken.
Uiteindelijk pakt de klachtencoördinator van het stadsdeel de zaak alsnog voortvarend op met de betreffende gebiedsmakelaar en wordt de opslagplaats in z'n geheel verplaatst. De klachtencoördinator laat de ombudsman weten dat het proces van interne afstemming tussen verschillende afdelingen in dergelijke situaties de aandacht heeft en dat ze deze casus daarin meeneemt als illustratie van wat er beter kan. De ombudsman is blij dat de gemeente lering trekt uit de zaak en sluit het dossier.
Overlast van tijdelijke opslag voor gemeentelijk bouwmateriaal
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Een signaal delen
Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.
Zaak
Samenvatting
Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.
Open document
Publicatienummer:
6 december 2022