top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een vrouw dient een klacht in bij de Stadsbank omdat er fraude zou zijn gepleegd met de gegevens van haar overleden moeder en broer. Er zou een derde als contactpersoon zijn geregistreerd die geen toestemming mag hebben tot de beleende panden en mevrouw zou niet worden toegelaten terwijl zij de erfgename is. Volgens de Stadsbank was er sprake een machtiging. De vrouw vraagt zich af hoe de Stadsbank dit geverifieerd heeft omdat haar moeder haar broer nooit had gemachtigd. De Stadsbank legt uit dat de derde in deze situatie enkel de beleenvergoeding heeft betaald en geen toegang heeft op het nalatenschap. Dit kan iemand doen door de beleenovereenkomsten of door het pand duidelijk te omschrijven. Dit zou een extra service zijn zodat voorkomen kan worden dat panden onbedoeld worden verkocht als de pandgever niet in staat is om het filiaal te bezoeken. Rechthebbenden kunnen de panden van een overledene terughalen onder bepaalde voorwaarden zoals bijvoorbeeld een akte van overlijden. Als het gaat om een totale waarde van onder de €2.500 dan mogen panden door een familielid worden gelost zonder verklaring van erfrecht. Dit mag 1 maand na de vervaldatum op vertoon van een akte van overlijden of overlijdenskaart, een geldig ID en verklaring van het centraal testamentregister. De vrouw had zich gemeld maar zonder kwade bedoelingen heeft de derde de panden verlengd waardoor het terughalen van de panden werd geblokkeerd. De vrouw acht deze informatie die de ombudsman met haar deelt onvoldoende omdat haar gegevens zouden zijn verwijderd en de derde nu contactpersoon zou zijn. De ombudsman vraagt de Stadsbank hier goed naar te kijken. Daarop laat de Stadsbank weten dat de vrouw gelijk heeft en dat de gegevens direct zijn aangepast en er geen sprake is van een inzagerecht door die derde. De vrouw wordt in de gelegenheid gesteld om de panden van haar overleden moeder op te halen en de Stadsbank start met maatregelen om de dienstverlening en deprocessen te verbeteren. De vrouw bedankt de ombudsman voor de inzet, ze is ondanks de vervelende situatie ook tevreden met de manier waarop de Stadsbank de klacht heeft behandeld. De ombudsman sluit het dossier.

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Onjuiste gegevens bij Stadsbank

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Onjuiste gegevens bij Stadsbank

4 oktober 2022

bottom of page