top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een inwoner van Zaanstad zoekt een andere woning omdat hij zich onveilig voelt op zijn huidige adres. Hij wil op een geheim adres een nieuwe start maken na een onrustige tijd. De gemeente heeft hem een tijd lang geholpen om een andere woning buiten de regio te vinden, maar hiermee is hij uiteindelijk niet akkoord gegaan. Hij vindt dat de gemeente niet transparant is geweest over de voorwaarden waaronder hij de woning toegewezen zou krijgen.


De gemeente heeft na zijn weigering van de woning besloten de man niet meer te ondersteunen in zijn verhuiswens. Hij heeft bijna twintig jaar inschrijftijd in Woningnet, dus het zou hem moeten lukken daarmee op eigen kracht een andere plek te vinden. Hij kan dan ook een aanvraag doen om zijn adres geheim te houden.


De ombudsman onderzoekt de zaak. Nadat hij de visie van zowel de man als de gemeente heeft gehoord ziet hij geen evident onbehoorlijk handelen. De gemeente heeft de man gedurende langere tijd intensief begeleid wat heeft geleid tot een woningaanbod, waarna de man zich terug trok.


Omdat niet alle afspraken op papier staan, blijft een deel van het verhaal niet objectiveerbaar voor de ombudsman. Hij adviseert de gemeente dan ook om belangrijke afspraken uit gesprekken altijd op papier vast te leggen, zodat er geen onduidelijkheid, of verschil van mening kan ontstaan. Dit advies neemt de gemeente ter harte. De zaak wordt gesloten, in de hoop en verwachting dat het niet lang zal duren voordat de man inderdaad zelf een andere woning zal vinden.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Niet tevreden over bemiddeling naar andere woning

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Niet tevreden over bemiddeling naar andere woning

16 november 2022

bottom of page