top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een man levert (informele) mantelzorg aan een kennis in Amsterdam. Hij woont ver buiten de regio maar komt heel regelmatig langs. Dat kost hem behoorlijk wat geld, aan benzine, parkeren en openbaar vervoer. Hij leest in een folder over de mogelijkheid van een OV-vergoeding voor mantelzorgers.


Hij vraagt die aan, maar komt hiervoor niet in aanmerking omdat hij niet in Amsterdam woont. Hij beklaagt zich hierover bij de gemeente. Het antwoord is dat er niet afgeweken kan worden van de regels, maar dat zijn eigen gemeente misschien wel een soortgelijke regeling kent. De man is ontevreden over de situatie en legt het voor aan de ombudsman. Hij vindt dat de overheid op deze manier niet ondersteunt bij het streven om mensen langer thuis te laten wonen. Hij wil zijn rol echter niet formaliseren, door bijvoorbeeld bewindvoerder te worden of een zorgovereenkomst te sluiten.


De ombudsman gaat ervan uit dat de situatie niet uniek is en dat er meer mensen van buiten de gemeente naar Amsterdam komen om kennissen te ondersteunen. De man vertelt dat het Buurtteam en Cordaan sinds kort betrokken zijn, omdat de gezondheid van de kennis achteruit gaat. De ombudsman raadt hem aan om de vraag voor te leggen aan het Buurtteam, zodat zij met hem kunnen nagaan welke regelingen er bestaan en waar hij voor in aanmerking komt.


De man volgt het advies op en na een aantal weken laat hij weten dat het Buurtteam inderdaad een regeling heeft gevonden, namelijk een parkeervergunning voor mantelzorgers. Deze wordt afgegeven aan de bewoner als die een verklaring van een instantie heeft waaruit blijkt dat hij aangewezen is op mantelzorg. De man is blij met het resultaat, maar hij vindt het niet zo klantgericht dat je een Buurtteammedewerker nodig hebt om dit uit te vinden.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Hulp bij regelingen voor mantelzorger

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Hulp bij regelingen voor mantelzorger

17 oktober 2022

bottom of page