top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een inwoner van Amstelveen dient een klacht in bij de ombudsman omdat hij ontevreden is over het feit dat de gemeente hem weigert een aan zijn erfgrens grenzende strook groen te verkopen. Volgens de man is dat niet conform afspraken die in het verleden met zijn ouders zijn gemaakt. Bovendien onderhoudt hij dit stuk grond naar eigen zeggen al jaren en is hij van mening dat de argumenten van de gemeente om het betreffende stukje grond niet te verkopen willekeurig en ondoorzichtig zijn.


Omdat hij met de gemeente niet verder komt vraagt hij de ombudsman om de zaak te beoordelen. Navraag leert dat de gemeente echt haar best heeft gedaan om met de man tot een oplossing te komen. Zo is het Klachtenteam meermaals bij de man thuis geweest om te bespreken wat mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn. Ook is, voor zover mogelijk, nagegaan wat er in het verleden is afgesproken en heeft de gemeente nog eens uitgelegd waarom ze de grond niet kan verkopen. Daarbij blijkt dat de man al decennialang gebruikt maakt van grond die niet van hem is. Toch heeft de gemeente de man bij wijze van tegemoetkoming aangeboden de grond in bruikleen te nemen, zolang als hij in dit huis blijft wonen.


De man neemt hier echter geen genoegen mee en blijft bij zijn standpunt dat de gemeente de grond aan hem moet verkopen. De ombudsman oordeelt dat het het goed recht is van de gemeente om de grond niet te willen verkopen en dat het argument van willekeur is weerlegd op het moment dat de gemeente heeft gemotiveerd waarom ze niet overgaat tot verkoop. De gemeente heeft haar best gedaan om toch tot een oplossing te komen door de grond in bruikleen te willen geven. De ombudsman laat de man weten dat hij daarin geen onbehoorlijk handelen ziet en sluit het dossier.

Logo Ombudsman Metropool Amsterdam

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Gemeente weigert om stuk grond te verkopen

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Gemeente weigert om stuk grond te verkopen

9 september 2022

bottom of page