Een man uit Amsterdam mailt de ombudsman met een klacht over de financiële afwikkeling van zijn zorgtraject in 2019 door CAK en HvO Querido. Het is een terugkerend iets en het lijkt maar niet opgehelderd te worden. De verbaal agressieve manier van communiceren van de man helpt daarbij ook niet. Zijn klacht hierover is door Hvo Querido behandeld en vervolgens ook weer door de gemeente maar opnieuw is de man hierover niet tevreden en wendt zich tot de ombudsman.
De ombudsman deelt de mening van de man dat de klacht niet behoorlijk is behandeld. Ook al uiten mensen zich boos of agressief dat ontslaat de gemeente niet van de plicht om een klacht fatsoenlijk te behandelen. Vanzelfsprekend kan er dan voor gekozen worden om dit alleen schriftelijk en kort en zakelijk te doen.
De ombudsman vraagt de gemeente de klacht van de man over de financiële afwikkeling uit te laten zoeken en de ombudsman te informeren over de bevindingen van dat onderzoek. Ook dit duurt vervolgens maanden maar de uitkomst is helder, de gemeente en de aanbieder hebben geen steken laten vallen in de financiële afwikkeling richting de man. Het had op de weg van de gemeente gelegen dit onderzoek gedurende de klachtbehandeling te doen, de man te informeren en de zaak daarmee als afgesloten te beschouwen. Nu is het de ombudsman die de man hierover informeert. Nadat hij dat gedaan heeft sluit hij het dossier.
Frustratie over klachtafhandeling
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Een signaal delen
Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.
Zaak
Samenvatting
Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.
Open document
Publicatienummer:
23 januari 2023