top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een vrouw uit Almere stuurt de ombudsman een mail. Zij is een  betrokken burger die samen met haar man en een, (voormalige) vriendin vrijwilligerswerk deed in een buurthuis. Er ontstaat een, werkgerelateerd conflict tussen de dames en daarin wordt door andere bezoekers van het buurthuis partij gekozen voor een van de dames. Daar is ook een ambtenaar van de gemeente bij betrokken die inmiddels ergens anders werkzaam is. Deze ambtenaar heeft op een gegeven moment de klaagster uit haar functie ontheven. Haar man heeft naar aanleiding daarvan een klacht aan de burgemeester gestuurd die vervolgens is afgehandeld door de afdelingsmanager Bestuur.


De vrouw kan zich in deze hele gang van zaken niet vinden en legt de zaak voor aan de ombudsman. Omdat het verhaal nogal onduidelijk is besluit de ombudsman bij het echtpaar op huisbezoek te gaan. Daar blijkt dat het eigenlijk gaat om een ruzie tussen vrijwilligers die een buurthuis draaiende moeten zien te houden.


De ombudsman constateert wel dat de gemeente haar verantwoordelijkheid om het buurthuis goed te laten lopen met waardering voor alle vrijwilligers wat nauw geïnterpreteerd heeft. Hij vraagt de gemeente dan ook om opnieuw met betrokkenen in gesprek te gaan. Als er een nieuwe buurtregisseur komt en de coronamaatregelen het weer toelaten, gaat deze samen met de mediator van de gemeente in gesprek met alle betrokkenen met als doel een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te vinden. De ombudsman vindt dat de gemeente hiermee haar rol goed oppakt en sluit het dossier.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Bonje in het buurthuis

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Verhaal

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Bonje in het buurthuis

1 januari 2021

bottom of page