top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Een man woont tweeëneenhalve maand in een wisselwoning wegens de renovatie van zijn eigen huurwoning. Al snel wordt er een adresonderzoek gestart omdat hij nog ingeschreven staat op zijn oude woning. De man geeft aan dat het om een tijdelijke situatie gaat. Als hij een adreswijziging zou doorgeven zou dat direct gevolgen hebben voor de toeslagen die hij ontvangt vanuit de Belastingdienst.


De man heeft veel stress door het hele gebeuren en dat is niet bevorderlijk voor zijn ernstige hartafwijking. Het adresonderzoek wordt gestaakt. Enkele weken later volgt er echter een nieuwe brief en staan er volgens meneer twee politieagenten voor de deur. Weer blijkt er een adresonderzoek te zijn gestart.


Boos benadert de man de ombudsman. Die doet navraag. Er is inderdaad opnieuw een adresonderzoek gestart. Er worden excuses gemaakt. Er is bij het opstarten van het onderzoek (naar aanleiding van een melding van een deurwaarder) niet goed gekeken naar hert vorige dossier. De gemeente besluit een signalering in het dossier te zetten zodat er niet opnieuw een onderzoek gestart kan worden. Omdat de man nog niet helemaal zeker weet of hij echt kan terugkeren naar zijn woning, belooft de gemeente hem over tweeëneenhalve maand terug te bellen om te kijken of er een adreswijziging moet worden doorgevoerd.


De ombudsman vermoedt dat het probleem met adresinschrijvingen ten tijde van verblijf op wisselwoningen veel breder speelt. Omdat het vaak om korte perioden gaat en de huur gewoon moet worden doorbetaald, is het niet logisch om dan een adreswijziging door te voeren. Daarmee zal een bewoner namelijk problemen krijgen met de Belastingdienst omdat het geregistreerde adres niet meer overeenstemt met de woning waar huurtoeslag voor gevraagd wordt. De gemeente begrijpt het probleem en gaat ermee aan de slag.

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Adresonderzoek gestart tijdens verblijf in wisselwoning

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Zaak

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Adresonderzoek gestart tijdens verblijf in wisselwoning

5 augustus 2022

bottom of page