
Een moeder van een dochter meld zich bij de kinderombudsman. Haar dochter moet elke dag van huis naar school en van school naar huis worden gebracht met het leerlingenvervoer. De ritten duren erg lang. Het lukt de moeder niet om een planning te regelen waarbij haar dochter eerder thuis wordt gebracht. De kinderombudsman neemt haar klacht in behandeling en benadert leerlingenvervoer.
Er wordt niet direct een oplossing gevonden voor het probleem. De vervoerder kampt met personeelstekorten, waardoor ritten langer duren. De kinderombudsman organiseert nog wel een gesprek met de gemeente Amsterdam, waarin zij de aanbeveling doet om kinderen met een beperking (bij wie dat mogelijk is) de AOV-pas te laten gebruiken.
Na afloop van de zomervakantie, meld moeder zich opnieuw bij de kinderombudsman. Zij geeft aan dat er een oplossing is gevonden. De vervoerder heeft een andere planning gemaakt waardoor haar dochter eerder thuis is. De moeder kan appen met de kinderombudsman mochten er zich opnieuw problemen voordoen met het leerlingenvervoer. De kinderombudsman sluit hiermee het dossier.
Downloads
Ritten met leerlingenvervoer duren erg lang
Lees ook
Meer over het thema:
Column door
.jpg)