
De ombudsman
Ombudsman Metropool Amsterdam is een overheidsdienst die als taak heeft om onbehoorlijke en ontoereikende dienstverlening van de gemeentelijke overheid waar nodig te herstellen en waar mogelijk te voorkomen.
Ombudsman Metropool Amsterdam is een overheidsdienst die als taak heeft om onbehoorlijke en ontoereikende dienstverlening van de gemeentelijke overheid waar nodig te herstellen en waar mogelijk te voorkomen. De ombudsman metropool doet dit voor acht gemeenten: Amsterdam, Almere, Amstelveen, Diemen, Landsmeer, Ouder-Amstel, Waterland en Zaanstad.
De ombudsman vindt het belangrijk dat de overheid een klacht deskundig behandelt en zaken niet op zijn beloop laat gaan. De gemeente moet vaardig communiceren met burgers en zeker bij klachten nagaan waarom iemand klaagt. Dat betekent: actief luisteren en het gesprek aangaan; maatwerk toepassen waar nodig; denken vanuit de bedoeling van beleid en regels en niet eenzijdig formeel-juridisch handelen; de moed hebben om te leren van klachten; de wijsheid ontwikkelen tot goed bestuur.
Nieuwsbericht
© 2023 Ombudsman Metropool Amsterdam | ombudsmanmetropool.nl
Ombudsman Metropool Amsterdam
Jacob Bontiusplaats 9
1018 LL Amsterdam
.png)